EXTERNE

Preţurile carburanţilor, impact la transportatori. Sindicaliştii cer intervenţia Guvernului: Va însemna mult în preţul la raft/ Vâlcu: Doar vă plângeţi. Să fie sprijiniţi cei în nevoie

Val Vâlcu şi Augustin Hagiu, de la Federaţia Operatorilor Români de Transport, au avut un schimb aprins de replici la B1 TV pe tema creşterii preţurilor la carburanţi şi impactul pe care acest lucru îl are asupra transportatorilor din România. 

„Creşterea preţurilor la benzinărie afectează întregul lanţ de aprovizionare, toată industria. Deci, până la urmă, toate preţurile. Pe transportatori nu i-a întrebat nimeni nimic. De ce, dle Hagiu? Aveaţi vreun virus, nu voia Guvernul să se viruseze de la dvs?”, a întrebat Laura Chiriac, prezentatoarea emisiunii News Pass de la B1 TV. 

„Prin intermediul presei am discutat cu anumite personaje politice care ar putea să influenţeze aceste măsuri. Platforma de dezbatere a fost exact emisiunea de tipul acesta sau conferinţe organizate de unii şi alţii. Vreau să punctez ceva extrem de important. Ceea ce înseamnă eliminarea TVA-ului nu ajută decât persoanele fizice. O sprijinim, pentru că suntem şi persoane fizice, dar din punct de vedere al activităţii comerciale de transport, influenţa nu se reflectă decât într-un cashflow mai mare pentru o perioadă de 30 de zile. Măsura pe care noi am propus-o este acea măsură legată de acciză, de reducerea cotei de acciză, sau chiar de reducerea la maximum a cotei de acciză şi colorarea motorinei atât pentru transport, cât şi pentru colegii noştri din agricultură, astfel încât să nu mai suportăm şi acciză şi TVA la acciză. Noi plătim taxe la taxe. Grav este însă că suntem în situaţia în care ar trebui să ne vedem interesul economic, cu toată drama şi tragedia pe care încercăm să o amorsăm şi cu ajutorul transportatorilor, situaţia din Ucraina, dar interesul nostru ar trebui să fie altul. În niciun caz să nu închidem furnizorii de carburant care nu încarcă şi nu produc în Rusia, ci spre exemplu în Serbia. Dacă îi închidem din cauza unei componente de acţionariat rusesc, s-ar putea chiar să trecem mai repede de 10 lei per litru, şi ar fi dramatic. Nu ştiu ce carte jucăm, nu realizez ce carte joacă România. Am impresia că suntem atât de proşti încât toată oportunitatea pe care, din păcate, acest conflict armat de la graniţă ne-o oferă, nu o putem exploata. Există nişte oportunităţi extrem de mari, pe relocări, tot ce înseamnă produse agricole, produse cu materiale de construcţii, la care transportatorii nu au cum să facă faţă, cu toată operaţionalizarea şi digitalizarea. Simt că e un boom. Ca impact în economie, ar fi un export de servicii suplimentar faţă de volumul din pandemie şi din perioada de desfăşurare economică şi socială normală. Nu putem profita pentru că nu suntem pregătiţi. Iar chestia cu carburanţii mai pune o piatră de gâtul transportatorilor. Dacă m-aş întâlni mâine cu Guvernul şi cu factorul decizional, le-aş spune aşa: faceţi cât mai repede ce trebuie făcut cu carburantul, pentru că altfel transportatorii nu au cum să nu transfere creşterea de cost operaţional în ceea ce priveşte tariful pentru serviciile prestate. Veţi vedea că va însemna mult la raft. Le-aş spune să înceteze cu embargoul cât timp produsele nu sunt făcute în Rusia,

 » Vezi tot articolul

Related Articles

Back to top button